Tuesday 13 March 2018

Saskatīt galu kopš sākuma

Elders Dīters F. Uhtdorfs
no Divpadsmit apustuļu kvoruma

Ja jūs uzticaties Tam Kungam un Viņam paklausāt, . . . Viņš jums palīdzēs sasniegt lielo
potenciālu, ko Viņš jūsos saskata.
Mani dārgie brāļi, es jūtos brīnišķīgi un pazemīgi, esot ar jums kopā šajā vispasaules
priesterības nesēju sanāksmē. Es jūs mīlu un apbrīnoju. Es jūtos pagodināts, ka varu
piederēt šai grupai. Es jūtu cieņu pret jums, kam ir pilnvaras rīkoties Dieva vārdā un veikt
priekšrakstus, kas ir būtiski svarīgs mūžīgā spēka un enerģijas avots cilvēces labklājībai.
Es šodien uzrunāšu jūs, jaunie brīnišķīgie vīrieši, kas gatavojaties mainīt pasauli, — jūs,
kas esat iesvētīti Ārona priesterībā, un jūs, kas jau esat saņēmuši Melhisedeka priesterības
svēto zvērestu un derību. Priesterība, kuru jūs nesat, ir brīnišķīgi labs spēks. Jūs dzīvojat
lielu izaicinājumu un iespēju laikā. Kā Debesu vecāku garīgie dēli jūs esat brīvi veikt
pareizās izvēles. Tas prasa smagu darbu, pašdisciplīnu un pozitīvu attieksmi, kas tagad un
nākotnē jūsu dzīvē sniegs prieku un brīvību.
Tas Kungs Ābrahāmam teica: „Mans Vārds ir Jehova, un Es zinu galu kopš sākuma; tādēļ
Mana roka būs pār tevi” (Ābrahāma 2:8). Mani jaunie draugi, šodien es saku jums, ja jūs
Viņam uzticaties un paklausāt, Viņa roka būs izstiepta pār jums, Viņš jums palīdzēs
sasniegt lielo potenciālu, ko Viņš jūsos saskata un Viņš palīdzēs jums redzēt beigas jau
no sākuma.
Ļaujat man dalīties ar jums pieredzē no maniem zēna gadiem. Kad biju 11 gadus vecs,
manai ģimenei ļoti ātri vajadzēja doties prom no Austrumvācijas un uzsākt jaunu dzīvi
Rietumvācijā. Līdz laikam, kad mans tēvs varēja atsākt strādāt savā profesijā kā valsts
darbinieks, mani vecāki nodarbojās ar nelielu veļas mazgāšanas biznesu mūsu mazajā
pilsētā. Es kļuvu par veļas piegādātāju. Lai es to varētu darīt efektīvi, man bija vajadzīgs
velosipēds smago veļas ratu pavilkšanai. Es vienmēr biju sapņojis, ka man piederēs
skaists, gluds, spīdīgs, sportisks, sarkans velosipēds. Taču nekad nebija pietiekoši daudz
naudas, lai šis sapnis piepildītos. Tā vietā man bija smags, neglīts, melns, pamatīgs
velosipēds. Ar šo velosipēdu es pirms un pēc skolas izvadāja veļu vairākus gadus.
Lielākoties es nebiju pārāk priecīgs par riteni, ratiem un manu darbu. Dažkārt rati likās
tik smagi un darbs tik nogurdinošs, ka es domāju, ka manas plaušas svilst, un man bieži
vajadzēja apstāties, lai ievilktu elpu. Tomēr es darīju savu darbu, jo es zināju, ka mums
kā ģimenei izmisīgi bija nepieciešami ienākumi, un tas bija mans ieguldījuma veids.
Ja vien es toreiz būtu zinājis to, ko uzzināju daudzus gadus vēlāk, ja vien es būtu spējis
saskatīt galu kopš sākuma — es labāk spētu novērtēt šo pieredzi, un tas būtu manu darbu
ļoti atvieglinājis.
Pēc daudziem gadiem, kad mani grasījās iesaukt armijā, es tā vietā nolēmu būt
brīvprātīgais un pievienoties gaisa spēkiem, lai kļūtu par pilotu. Man ļoti patika lidot, un
es domāju, ka man jākļūst par pilotu.
Lai tiktu pieņemts programmā, man vajadzēja iziet daudzas pārbaudes, ieskaitot ļoti
stingru medicīnisko pārbaudi. Ārsti nedaudz raizējās par rezultātiem un veica dažas
2
papildu medicīniskās pārbaudes. Pēc tam tie paziņoja: „Uz jūsu plaušām ir rētas, kas
norāda uz plaušu saslimšanu jūsu bērnībā, taču acīmredzami tagad ar jums viss ir
kārtībā.” Ārsti brīnījās, kāda veida ārstēšanu es biju saņēmis, lai dziedētu šo slimību. Līdz
šīm pārbaudēm es nekad nebiju zinājis, ka man bijusi jebkāda veida plaušu saslimšana.
Tad man kļuva skaidrs, ka galvenais, kas mani izdziedēja no šīs slimības, bija regulāri
vingrinājumi svaigā gaisā kā veļas zēnam. Ja es nebūtu pielicis papildu pūles, lai katru
dienu mītu šo smago velosipēdu, vilktu smagos veļas ratus augšup un lejup pa mūsu
pilsētas ielām, es nekad nebūtu kļuvis par reaktīvās iznīcinātāj-lidmašīnas pilotu un vēlāk
par lidmašīnas 747 kapteini.
Mēs ne vienmēr zinām savas nākotnes detaļas. Mēs nezinām, kas mums ir priekšā. Mēs
dzīvojam nenoteiktības laikā. Mūs no visām pusēm ieskauj grūtības. Nemanot mēs varam
sākt zaudēt drosmi, mūsu domās var ienākt neapmierinātība, var rasties šaubas par mūsu
darba vērtīgumu. Šajos grūtajos brīžos mūsu ausīs čukst Sātans, ka mēs nekad negūsim
panākumus, ka maksa nav pūļu vērta un ka mūsu nelielie centieni nekad neko neizmainīs.
Viņš, visu melu tēvs, centīsies mums neļaut saskatīt galu kopš sākuma.
Par laimi, jūs, Pēdējo Dienu Svēto Jēzus Kristus Baznīcas jaunos priesterības nesējus
māca mūsdienu pravieši, gaišreģi un atklājēji. Augstākais Prezidijs ir teicis: „Mēs jums
ļoti uzticamies. Jūsu gari tika īpaši izraudzīti. ... Jūs esat uzsākuši ceļojumu, kas vedīs
cauri laicīgajai dzīvei. Jūsu Debesu Tēvs vēlas, lai jūsu dzīve būtu priecīga un lai tā
aizvestu jūs atpakaļ pie Viņa. Tagad pieņemtie lēmumi lielā mērā ietekmēs jūsu
turpmāko dzīvi un to, kas jūs sagaida mūžībā” (Jaunatnes morāles stiprināšanai [2002],
2). „Tavs pienākums ir uzzināt, ko Debesu Tēvs grib, lai tu darītu, un tad pēc iespējas
labāk pildīt Viņa gribu” (Ārona priesterība: Pildot mūsu ienākumu pret Dievu [2001], 4).
Esmu dziļi pateicīgs par mūsu dārgā Prezidenta Gordona B. Hinklija, Dieva pravieša
mūsdienās un viņa cēlo padomnieku iedvesmoto vadību. Viņu pravietiskais redzējums
palīdz jums saskatīt galu kopš sākuma.
Tas Kungs jūs mīl, tādēļ Viņš jums ir devis baušļus un praviešu vārdus, lai jūs vadītu jūsu
ceļojumā caur dzīvi. Daži no vissvarīgākajiem norādījumiem jūsu dzīvei atrodami
bukletā Jaunatnes morāles stiprināšanai. Šī mazā bukleta fiziskais izskats atbilst Svēto
Rakstu raksturojumam: „No mazām lietām rodas tas, kas ir liels” (M&D 64:33). Pašam
bukletam ir maza materiālā vērtība, varbūt tikai daži santīmi. Taču mācība un principi, ko
tas satur, ir nenovērtējams dārgums. Jūs, jaunie vīrieši, kas jau esat 18 gadus veci un
vecāki, ja jums vairs nav šī bukleta, noteikti to dabūjiet, glabājiet to un lietojiet. Šis
mazais buklets ir kā dārgakmens jebkurai vecuma grupai. Tas satur standartus, kas ir
svēti simboli, atspoguļojot mūsu piederību Baznīcai.
Es gribu vērst jūsu uzmanību uz to, ka gan uz bukleta Jaunatnes morāles stiprināšanai,
gan uz rokasgrāmatas vecākiem un jaunatnes vadītājiem (Guidebook for Parents and
Leaders of Youth), gan uz tempļa rekomendācijas ir Soltleikas Tempļa attēls. Templis
veido saikni starp paaudzēm, šajā dzīvē un mūžībā. Visi tempļi ir iesvētīti vienam un tam
pašam mērķim: palīdzēt paveikt Dieva, mūsu Mūžīgā Tēva, dievišķo darbu un slavu:
„Īstenot cilvēka nemirstību un mūžīgo dzīvību” (Mozus 1:39). Šie tempļi ir svētas
celtnes, kurās tiek atbildēti mūžības jautājumi, tiek mācītas patiesības un veikti
priekšraksti, lai mēs varētu dzīvot ar izpratni par mūsu, kā Dieva bērnu, dievišķo
mantojumu un ar apziņu par mūsu, kā mūžīgu būtņu, iespējām. Tā Kunga nams palīdz
jums saskatīt galu kopš sākuma.
3
Tāpat kā Dieva tempļi ir svēti, tādi ir arī jūsu fiziskie ķermeņi. Apustulis Pāvils teica:
„Vai jūs nezināt, ka jūsu miesa ir Svētā Gara mājoklis, kas ir jūsos un ko jūs esat
saņēmuši no Dieva, un ka jūs nepiederat sev pašiem?
Jo jūs esat dārgi atpirkti. Tad nu pagodiniet Dievu ar savu miesu!” (1. korintiešiem 6:19-
20).
Mani dārgie visu vecumu priesterības nesēji visās vietās šajā pasaulē, lietosim savas
domas, savus prātus un sirdis, un savus ķermeņus ar pietāti un cieņu, lai mēs būtu svētā
tempļa cienīgi, kas mums dots no mūsu Debesu Tēva.
Mūsdienu pravieši ir jums apsolījuši, mani draugi, ka, turot standartus, kas doti bukletā
Jaunatnes morāles stiprināšanai, un „dzīvojot saskaņā ar Svētajos Rakstos paustajām
patiesībām, jūs spēsit veikt savas dzīves darbu daudz gudrāk un prasmīgāk un stāties pretī
dzīves pārbaudījumiem daudz drosmīgāk. Jūs iegūsiet Svētā Gara atbalstu. ... Jūs būsiet
cienīgi doties uz templi, lai saņemtu svētos rituālus. Jūs varēsiet iegūt gan šīs, gan
daudzas citas svētības” (Jaunatnes morāles stiprināšanai, 2).
Mēs zinām, ka Dievs tur Savus solījumus. Lai saņemtu Viņa svētības, mums jādara sava
daļa. Pravietis Džozefs Smits mācīja, ka: „tad, kad mēs iegūstam jebkuru svētību no
Dieva, tas ir caur paklausību tam likumam, ar ko tā ir noteikta” (M&D 130:21).
Katram Baznīcas loceklim, kurš vēlas doties uz templi, neatkarīgi no vecuma, ir
nepieciešams sagatavoties šai svētajai pieredzei. Jūsu bīskaps un staba prezidents, kuri tur
priesterības pilnvaru atslēgas un kuri ir patiesi soģi Baznīcā, uzdos jums noteiktus
jautājumus. Starp šiem svarīgajiem jautājumiem būs: Vai tu esi godīgs? Vai tu esi morāli
tīrs? Vai tu dzīvo saskaņā ar Gudrības vārdu? Vai tu maksā desmito tiesu? Un vai tu
atbalsti Baznīcas pilnvarotos? Atbildes uz šiem svarīgajiem jautājumiem atspoguļo jūsu
attieksmi un rīcību.
Jūs, jaunie vīrieši, varētu nezināt, ka standarti, ko Tas Kungs ir noteicis tempļa
rekomendācijas jautājumos, ir ļoti līdzīgi standartiem, ko var atrast bukletā Jaunatnes
morāles stiprināšanai. Gan miera laikos, gan vislielāko kārdinājumu brīžos, šie standarti
un Svētā Gara vadība palīdzēs jums veikt pareizās izvēles saistībā ar izglītību, jūsu
draugiem, apģērbu un izskatu, izklaidi, plašsaziņas līdzekļiem un internetu, jūsu valodu,
satikšanos ar meitenēm, seksuālo šķīstību, godīgumu, sabata dienas ievērošanu un
kalpošanu citiem. Tas, kā jūs pielietojat šos standartus, daudz ko liecina par to, kas jūs
esat un par ko jūs vēlaties kļūt.
Tas Kungs vēlas, lai jūs, mani jaunie draugi, no visas savas sirds vēlētos ievērot šos
standartus un dzīvotu pēc evaņģēlija patiesībām, kas atrodamas Svētajos Rakstos. To
darot, jūs spēsit redzēt uz priekšu, un jūs saskatīsit savu gaišo un brīnišķīgo nākotni ar
lielām iespējām un atbildībām. Jūs vēlēsities smagi strādāt un daudz izturēt, un jums pret
dzīvi būs pozitīva attieksme. Jūs redzēsit, ka jūsu dzīves ceļš vispirms jūs aizvedīs uz Tā
Kunga namu un tad uz kalpošanu pilnlaika misijā, lai pārstāvētu Glābēju, kur vien Viņš
jūs sūtīs. Pēc savas misijas jūs veidosit un plānosit savu dzīvi, pamatojoties uz tiem
pašiem standartiem. Tāpēc ar sava gara acīm jūs redzēsit sevi ieejam Tā Kunga namā, lai
uzsāktu mūžīgās laulības un ģimeni. Jūsu dzīves prioritātes mainīsies, lai tās saskanētu ar
4
prioritātēm, ko mums ir devis Glābējs. Un Dievs jūs svētīs un atvērs jūs sapratnes acis,
lai jūs varētu saskatīt galu kopš sākuma.
Dzīvošana pēc standartiem, kas atrodami bukletā Jaunatnes morāles stiprināšanai, ļaus
jums būt labās domās par sevi. Uzrakstiet šos standartus uz savas sirds un prāta un
dzīvojiet ar tiem saskaņā. Nosakiet, cik šodien jūsu dzīve atbilst katram no šiem
standartiem. Ieklausieties Garā, kurš jums mācīs, kas jums vajadzīgs, lai kļūtu līdzīgāki
Jēzum. Ja jūs apzināties, ka nepieciešamas izmaiņas, veiciet šīs izmaiņas, neatlieciet tās.
Lai pārvarētu tās lietas, kas jums attur no jūsu patiesā potenciāla sasniegšanas, pielietojiet
patiesu grēku nožēlošanu un Jēzus Kristus veiktās Grēku Izpirkšanas dāvanu un spēku. Ja
šis process liekas grūts, turpiniet to — tas ir tā vērts. Tāpat kā pravietim Džozefam, arī
jums ir apsolījums no Tā Kunga: „Zini, Mans dēls, ka tas viss dos tev pieredzi un nāks
tev par labu” (M&D 122:7).
Mūsu jauno cilvēku dārgie vectēvi, tēvi, onkuļi, brāļi un draugi, mēs šajā procesā varam
daudz palīdzēt. Ķēniņš Benjamīns mācīja, ka tad, kad vecāki ir patiesi pievērsti ticībai, tie
mācīs „viņiem staigāt patiesības un saprāta ceļus, [un mācīs] viņiem mīlēt vienam otru un
kalpot cits citam” (Mosijas 4:15). Ir ticis teikts, ka “Mācīšana ar piemēru ir viens no
mācīšanas veidiem.” Es teiktu: „Mācīšana ar piemēru ir vislabākais mācīšanas veids.”
Lūdzu, māciet mūsu jaunos cilvēkus ar savu piemēru, esot tempļa cienīgi priesterības
nesēji. Jūsu labā dzīve, jūs mīlestība pret Diev un līdzcilvēkiem, jūsu pielietotā liecība
par atjaunoto Jēzus Kristus evaņģēliju būs spēks, kas pārliecinās mīnusu jaunatni, un tas
palīdzēs tiem saskatīt galu kopš sākuma.
Mani dārgie jaunie draugi, lūdzu, pilnveidojiet savu dzīvi, dzīvojot pēc šiem standartiem,
ko devuši mūsdienu pravieši. To darot, soli pa solim, dienu pēc dienas, jūs cienīsit
priesterību un jūs būsit sagatavoti, lai pasaulē veiktu izmaiņas. Jūs būsit arī uz pareizā
ceļa, lai ar godu atgrieztos pie mūsu Debesu Tēva.
Mani dārgie priesterības kalpošanas biedri, es jums šodien apsolu, ka, ja jūs sekosit šiem
standartiem, Tas Kungs jums palīdzēs sasniegt dzīvē vairāk, nekā jūs spētu paši. Viņš
palīdzēs vienmēr saskatīt galu kopš sākuma!
Par to es kā Tā Kunga, mūsu Glābēja, apustulis liecinu Jēzus Kristus svētajā Vārdā,
āmen.

No comments:

Post a Comment