Tuesday 13 March 2018

Šis ir tas laiks, lai kalpotu misijā

Elders Ričards Dž. Skots
no Divpadsmit apustuļu kvoruma

Unikālie darba lauki visā pasaulē ļauj Tā Kunga iedvesmai aicināt jaunus vīriešus un
sievietes, un uzticīgus pārus pieņemt izaicinājumus.
Būtu grūti iedomāties kaut ko aizraujošāku, ko šodien darīt jaunam vīrietim, sievietei vai
precētam pārim, kā būt par Pēdējo Dienu Svēto Jēzus Kristus Baznīcas pilna laika
misionāru. Atjaunotā evaņģēlija vēstījums, ar kuru mēs dalāmies, ir ārkārtīgi svarīgs. Tas
ir no Dieva, mūsu Mūžīgā Tēva, Saviem bērniem uz zemes un ir centrēts Viņa Mīļotajā
Dēlā, Jēzū Kristū. Saprotot šo vēstījumu un dzīvojot pēc tā, tas var nomainīt nemieru ar
mieru, bēdas ar prieku un sniegt risinājumus nemitīgajiem dzīves pārbaudījumiem.
Tagad mums ir ļoti skaidri norādījumi veiksmīgai misionāru kalpošanai. Tie ir atrodami
rokasgrāmatā Sludini Manu evaņģēliju un materiālos, kas ar to saistīti. Efektīvās, jaunās
misionāru stundas ir balstītas uz mācīšanu ar Garu, nevis uz iekalšanu. Tas ir krietni
uzlabojis dalīšanos evaņģēlijā visā pasaulē. Katrs misijas prezidents ir bijis rūpīgi
apmācīts, kā jaunos materiālus ieviest dzīvē. Rezultāts ir ļoti daudz ļoti spējīgi, uzticīgi
un dedzīgi misijas prezidenti ar spējām iedvesmot un motivēt savus misionārus.
Sludini Manu evaņģēliju vispasaules mācības un lietošanas idejas, pateicoties
misionāriem, ir stiprinājušas mūsu spējas sludināt vēsti par Atjaunošanu un mācīt
pestīšanas ieceri un citus evaņģēlija pamatprincipus. Standartu paaugstināšanai ir daudz
tālejošu rezultātu. Pastāv patiesāka ziedošanās misijai, stiprākas pārniecības saites, daudz
efektīvāka mācīšana un paaugstināta pievērsto aktivitāte.
Visaptverošā vadība, lai pārraudzītu misionāru darbu, ir nepārspējama. Tā atbalsta
misionāru centienus visur pasaulē caur Reģiona prezidijiem, septiņiem Prezidentiem no
Septiņdesmito kvorumiem, Divpadsmito kvoruma un personisku uzmanību no Augstākā
Prezidija.
Unikālie darba lauki visā pasaulē ļauj Tā Kunga iedvesmai aicināt jaunus vīriešus un
sievietes, un uzticīgus pārus pieņemt izaicinājumus, atbilstošus katra individuālajai
vajadzībai un spējai. Es priecājos par iespēju piedalīties šajos valdzinošajos pūliņos, kas
svētī tik daudzus visā pasaulē.
Elders M. Rasels Balards tikko kā runāja par tādu māju veidošanu, kurās dalās ar
evaņģēliju. Es apskatīšu tēmu, kā sagatavoties būt par pilna laika misionāru, vai tas ir
elders, māsa vai precēts pāris.
Process sākas mājās jau ilgi pirms misijas vecuma, kad vecāki palīdz katra jauna vīrieša
prātā un sirdī nostiprināties jēdzienam: „Kad es došos misijā,” un nevis: „Ja es došos
misijā.” Mājās ir vislabāk apmācīt bērnus par evaņģēliju, kur apmācību var piemērot
katra bērna vecumam un spējām. Tur taisnības bruņas ir pielāgotas individuāli katra
2 2
bērna raksturam. Mācīšana no vecākiem sagatavo bērnu dzīvei un jauno vīrieti priekam
kalpot misijā. Mājās jauna meitene var mācīties to, ka viņas primārais uzdevums ir būt
par sievu un māti. Taču, atkarībā no sagatavošanās, viņām var pavērties iespēja kalpot
pilnlaika misijā, ja seko nesenajam Augstākā Prezidija paziņojumam: „Cienīga neprecēta
sieviete vecumā no 21 un vecāka . . . var tikt ieteikta kalpošanai pilnlaika misijā. . . . Šīs
māsas var sniegt nozīmīgu ieguldījumu . . . bet viņas nedrīkst tikt piespiestas kalpot.
Bīskapiem nevajadzētu ieteikt viņām kalpot, ja tas traucētu iespējamām laulībām. ”1
Daudzi vecāki izmanto daļas no rokasgrāmatas Sludini Manu Evaņģēliju, lai uzsvērtu
idejas, kuras nes augļus, nostiprinoties bērnu liecībām un audzinot tos mājās. Kā jauns
vīrietis tu vari mācīties, kā nākotnē pildīt savus priesterības nesēja pienākumus. Tev tiks
palīdzēts saprast un pielietot svarīgas Tā Kunga mācības. Tu tiksi atbalstīts dzīvot cienīgi,
lai tev būtu iespēja izpildīt svētos tempļa rituālus un kalpot pilnlaika misijā. Šāda
pieredze veidos pamatu svētībām laikā, kad būsit vīrs un tēvs.
Rokasgrāmatas Sludini Manu Evaņģēliju daļas sagatavos jūs kā jaunu sievieti saprast un
ieviest jūsu dzīvē mācības savai lomai kā sievai un mātei. Ja jūs esat izvēlējusies kalpot
pilnlaika misijā, jums jau būs pamats. Semināra programmas palīdzēs jums kā jaunam
vīrietim vai sievietei ielikt pamatus laimīgai un veiksmīgai dzīvei. Institūtā un trijās
Brigama Janga universitātēs ir speciālas programmas, kuras var jūs sagatavot misijai. Tās
ir pamatotas uz principiem, kurus satur „Sludini Manu Evaņģēliju” un iet roku rokā ar šo
efektīvo materiālu. Tas jums dos sagatavošanās norādījumus, tiekot aicinātam kalpot.
Sludini Manu Evaņģēliju rokasgrāmatas spēks un efektivitāte misionāriem, vadītājiem,
Baznīcas locekļiem un vecākiem ir redzama faktā, ka līdz šim ir ticis izplatīts tikai
nedaudz mazāk kā miljons kopiju. Vai jūs jau gūstat labumu no savas personīgās kopijas?
Kā bīskaps vai draudzes prezidents, caur motivējošām intervijām jūs varat svētīt draudzes
jaunos vīriešus, kā arī precētos pārus, iedrošinot tos gatavoties pilnlaika misijai. Jūs
svētīsiet ne tikai potenciālos misionārus, bet arī atbildēsit uz daudzu vecāku lūgšanu, kam
ir nobriedis dēls, kas pagaidām neplāno doties misijā, neskatoties uz viņu pūliņiem
veicināt šādu vēlēšanos. Piemēram, jau no pašas bērnības līdz brieduma gadiem, mūsu
meita Marija Lī dzirdēja vecākus stāstām par mūsu dārgajām misijas pieredzēm. Mēs
paskaidrojām, kā izaicinošas misionāru iespējas ir bagātinājušas mūsu dzīvi un ielikušas
pamatus visam, kas mums tagad dzīvē ir tik nozīmīgs. Mēs domājām, ka tas ir viņas
pašas lēmums, kalpot vai nekalpot misijā. Gadiem ejot, kļuva skaidrs, ka viņa ir
iecerējusi būt par misionāri. Taču, kad viņa sasniedza misijas vecumu, pavērās lieliskas
alternatīvas iespējas universitātē. Reiz, kad viņa minēja, ka viņa cīnās ar neizlēmību,
viņai tika ieteikts parunāt ar bīskapu. Tikšanās bija nozīmēta. Nosēžoties iepretim
bīskapam, viņa jautāja: „Ko jūs domājat par to, ka varētu kalpot pilnlaika misijā?”
Bīskaps pielēca kājās un pliķējot pa galdu, teica: „Tas ir labākais, ko varētu iedomāties
priekš tevis.” Šis komentārs svaru kausam lika nosvērties.
Marija Lī kalpoja ļoti efektīvu misiju Spānijā, kas atklāja slēptas spējas, briedināja viņas
garīgo attīstību un attīstīja viņas garīgo potenciālu, kas svētīja viņu kā sievu un māti. Tas
bīskaps, kuram bija tik liela ietekme manas meitas dzīvē, ir Dž. Vilards Mariots, juniors,
3 3
tagad reģiona Septiņdesmitais un starptautiski atzīts Mariota korporāciju līderis. Bet
visvairāk mēs viņu atceramies par to, kā viņš palīdzēja mūsu meitai Marijai Lī. Tagad
viņas pašas ģimenē ar bijušo misionāru tēva un mātes stipro piemēru, dēls un meita ir
nokalpojuši lieliskas misijas. Otrais dēls pavisam noteikti būs misionārs un pēdējā meita,
pienākot laikam, pieņems pareizo lēmumu. Sekojot sava tēva pēdās, viens mazdēls
pavisam nesen tika aicināts kalpot Meksikas Kuernavakas misijā.
Bīskapi un draudžu prezidenti, jums var būt šāda spēcīga ietekme uz misionāru dzīvi,
kurus jūs mudināt un gatavojat kalpot, kā arī uz viņu pēcnācēju dzīvi. Izmantojiet Ārona
priesterības kvoruma vadītājus, padomniekus, kā arī augstos priesterus, elderus un
sieviešu vadītājas, lai jums palīdzētu sagatavot tik daudz cienīgu misionāru, cik
iespējams. Pateicoties jaunās misionāru rokasgrāmatu izmantošanai, daudz vairāk
misionāru, ko jūs rekomendējat, ieradīsies kalpošanas vietā un būs labāk sagatavoti un
motivēti kalpot. Kamēr potenciālie kandidāti var sagatavoties misijai ar nelielu piepūli,
dažiem ir nepieciešams būtiski izmainīt savu dzīvi, lai atbilstu misijai. Ar vecāku atbalstu
palīdziet tiem sasniegt standartus.
Lūdziet par to, kurus precētus pārus mudināt iesniegt dokumentus, lai kalpotu pilnlaika
misijā. Pēc viņiem ir liela vajadzība.
Es pastāvīgi esmu pārsteigts par to, kā Svētais Gars saskaņo katra misionāra un pāra
rakstura īpašības un vajadzības un pielāgo ļoti dažādajiem misionāru kalpošanas
apstākļiem visur pasaulē. Esmu ievērojis, kā daži no stiprākajiem un spējīgākajiem
elderiem un māsām tiek aicināti kalpot Savienotājās Valstīs un Kanādā, lai šeit saglabātu
stipras Baznīcas saknes. Esmu redzējis, kā misionāri, kas atgriezušies no neparastiem
uzdevumiem, piemēram, pielāgojoties Klusā Okeāna salu, Mongolijas vai Gvatemalas
dzimtajām tradīcijām, vai citreiz, kalpojot ar minimālām sazināšanās iespējām ar misijas
prezidentu, un tas ir ārkārtīgi labi attīstījis iepriekš neatklātas personīgās spējas.
Tagad es vēlētos parunāt no sirds par to, ko priekš personīgi man ir nozīmējusi cienīga
pilnlaika misija. Esmu uzaudzis mājās ar ļoti labiem vecākiem, bet mans tēvs nebija
Baznīcas loceklis un mana mamma bija mazaktīva. Tas viss mainījās pēc manas misijas.
Viņi kļuva spēcīgi Baznīcas locekļi un uzticīgi kalpoja templī — viņš kā saistītājs, viņa
kā tempļa darbiniece. Bet man, kā jaunam vīrietim, bija iespēja novērtēt misijas
nozīmīgumu. Es iemīlējos vienā brīnišķīgā jaunā sievietē. Mūsu attiecību izšķirošajā brīdī
viņa lika skaidri manīt, ka viņa precēsies tikai templī un ar bijušo misionāru. Pienācīgi
motivēts es kalpoju misijā Urugvajā.
Tas nebija viegli. Tas Kungs man uzlika daudzus pārbaudījumus, kas kļuva par
pakāpieniem uz personīgo izaugsmi. Tur es ieguvu savu liecību par to, ka Dievs Tēvs un
Viņa Mīļotais Dēls, Jēzus Kristus, patiešām apciemoja Džozefu Smitu, lai sāktu
patiesības, priesterības spēka un Baznīcas atjaunošanu. Es ieguvu liecību par to, ka
Džozefs Smits ir sevišķs pravietis. Es apguvu pamata mācības. Es uzzināju, kā tas ir būt
Svētā Gara vadītam. Daudzas naktis, kamēr mans pārinieks gulēja, es cēlos, lai izlietu
savu sirdi Tam Kungam pēc padoma un vadības. Es lūdzu pēc spējas spāņu valodā
efektīvi dalīties savā liecībā un patiesībā, ko biju mācījies, ar cilvēkiem, kurus biju nācis
4 4
mīlēt. Šīs lūgšanas tika bagātīgi atbildētas. Tajā pat laikā manu mūžīgo partneri, Dženīnu,
veidoja viņas pašas misija, lai kļūtu par unikālu sievu un māti.
Misijas pārinieki, ar kuriem es kalpoju, kļuva par vieniem no maniem tuvākajiem
draugiem. Šīs draudzības saites turpinās vēl šodien. Viss, kas man ir nozīmīgs tagad, tāds
sāka kļūt jau misijā. Ja es netiktu iedrošināts kalpot pilnlaika misijā, man tagad nebūtu
mūžīgās partneres vai dārgās ģimenes, ko es tik ļoti mīlu. Esmu pārliecināts, ka nebūtu
saņēmis svētos aicinājumus ar iespēju kalpot, par ko es būšu mūžīgi pateicīgs. Mana
dzīve ir bagātīgi svētīta dēļ tā, ka kalpoju misijā.
Vai tagad jūs redzat, kāpēc es tik ļoti vēlos motivēt katru no jums, jauno vīrieti, būt
cienīgam misionāram? Vai saprotat, kāpēc mudinu nobriedušu laulāto pāri plānot, ja
veselība atļauj, kalpot par misionāriem Tam Kungam? Vai redzat, kāpēc es iesaku dažām
no jums, jaunās sievietes, ja ir vēlēšanās un tas neietekmē potenciālās laulības, nopietni
apsvērt iespēju kalpot par misionāri Tam Kungam? Mūsu mājas ir bagātīgi svētītas ar
sievu un māti, kuras pieņēma lēmumu kalpot pilnlaika misijā, kamēr es pats kalpoju.
Ja tu esi jauns vīrietis un nevari izlemt, vai kalpot pilnlaika misijā, nepieņem lēmumu,
balstoties tikai uz savām paša zināšanām. Meklē padomu pie saviem vecākiem, bīskapa
vai staba prezidenta. Lūdzot, jautā, lai Tas Kungs dara zināmu Savu gribu. Es zinu, ka
misija tev sniegs lieliskas svētības tagad un visā turpmākajā dzīvē. Ja tu esi jauns vīrietis,
kas pārdomā par misiju, es mudinu tevi nelūgt par to, vai vajag doties misijā, bet lūgt par
to, lai Tas Kungs tevi vadītu caur visiem nepieciešamajiem ceļiem, lai kļūtu par cienīgu
un atbildības pilnu misionāru. Jūs nekad nenožēlosiet, ka kalpojāt misijā, bet drīzāk
nožēlosit, ja nekalpojāt, ja tā bijusi jūsu izvēle.
Es zinu, ka Jēzus ir Kristus, ka Viņa Baznīca un Viņa evaņģēlija pilnība tika atjaunoa
caur vienreizēji svarīgu pravieti, Džozefu Smitu. Es liecinu, ka uzticīgi nokalpota
pilnlaika misija ir liela prieka un bagātīgu svētību avots ne tikai priekš tiem, kuri klausās
vēstījumu, bet arī priekš tiem, kuri ar to Gara vadīti dalās. Jēzus Kristus Vārdā, āmen.
ATSAUCE
1. Paziņojums no Augstākā Prezidija, nepublicēts.

No comments:

Post a Comment